ZASIĘG
Zasięg poinformuje Cię o liczbie potencjalnych kontaktów z przekazem mediowym. Wskaźnik jest opracowany na podstawie średniej liczby odsłon materiałów internetowych z uwzględnieniem współczynnika ekspozycji nazw własnych w treści oraz organicznych zasięgów kanałów mediów społecznościowych.
Zasięg w serwisach internetowych oznacza liczbę potencjalnych kontaktów z materiałem. Wartość pojedynczej publikacji to wypadkowa średniej miesięcznej liczby odsłon domeny i współczynnika ekspozycji nazw własnych w treści. Materiały znajdujące się na stronie głównej generują wyższą średnią odsłon, dlatego finalna liczba kontaktów z ich przekazem zawsze jest wyższa w porównaniu do pozostałych artykułów serwisu.
Zasięg w social mediach odnosi się do liczby unikalnych, aktywnych i zaangażowanych użytkowników, którzy mieli możliwość zobaczenia i zapoznania się z opublikowanym postem.
AVE
Ekwiwalent reklamowy (AVE), to wskaźnik, który pomoże Ci ocenić efektywność Twoich działań PR oraz oszacować kwotę jaką należałoby wydać na publikację lub emisję danego przekazu, gdyby był on reklamą. Ekwiwalent reklamowy (AVE) wyraża pieniężną wartość publikacji z danego medium. Wskaźnik szacuje się poprzez porównanie zmonitorowanej informacji z kosztem reklamowym materiału o takiej samej powierzchni.
AVE w internecie obrazuje kwotę, jaką należałoby wydać na materiał w portalu lub social mediach, gdyby był opublikowany w ramach usługi reklamowej. Wskaźnik jest szacowany na podstawie cenników artykułów natywnych lub sponsorowanych portali o profilach ogólnoinformacyjnych i specjalistycznych oraz średnich kosztów publikacji sponsorowanych w mediach społecznościowych. Wartość AVE materiałów ze stron głównych zawsze jest wyższa w porównaniu do pozostałych artykułów z uwagi na różnice w cennikach reklamowych.
AVE w social mediach oznacza kwotę, jaką trzeba byłoby wydać na publikację wybranego przekazu, gdyby był reklamą.
MOC
Za pomocą Indeksu Mocy zmierzysz siłę oddziaływania przekazu mediowego na odbiorcę w skali 0-10, gdzie 0-5 wskazuje „potencjał do wzrostu”, 6-8 „efektywne oddziaływanie”, a 9-10 „silne uderzenie”. Wynik na skali jest wypadkową najważniejszych sześciu parametrów publikacji: wydźwięku, zasięgu, profilu źródła, liczby słów kluczowych, miejsca ich wystąpienia w materiale, skali ekspozycji i opiniotwórczości na podstawie najnowszego rocznego raportu IMM pt. „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Dotyczy każdej zmonitorowanej przez IMM publikacji mediowej, w tym również najważniejszych serwisów społecznościowych: Facebook, X (Twitter), Instagram, YouTube oraz LinkedIn.
WYDŹWIĘK PUBLIKACJI
Chcesz mieć kontrolę nad tym, jak mówią o Tobie w mediach? Zwróć uwagę na wydźwięk monitorowanych publikacji pod kątem potencjalnego wpływu na wizerunek marki. Algorytm newsPoint wyróżnia materiały o charakterze:
Pozytywnym, w których przeważają określenia pozycjonujące dany produkt/usługę/firmę/osobę na plus np. najlepszy, wybitny, bardzo dobry, szybki, efektowny bądź opisywane są działania dobroczynne, sponsoringowe, mecenaty kultury, dobre wyniki finansowe itp.
Neutralnym, w których najczęściej brakuje określeń wartościujących, a w tekście widoczne są wyłącznie treści informacyjne.
Negatywnym, w których przeważają określenia wartościujące dany produkt/usługę/firmę/osobę negatywnie np. wadliwy, brzydki, zły, nieuczciwy, szkodliwy, słaby oraz często występują rzeczowniki o zabarwieniu pejoratywnym typu: monopolista, złodziej, oszust, kłamca itp.
NASYCENIE
Wskaźnik nasycenia słowami kluczowymi wskazuje, jak często dany przekaz mediowy w formie tekstu, nagrania video lub audio wzmiankuje Twoją markę, hasło lub monitorowane zagadnienie. Niskie nasycenie (low) występuje, gdy w materiale odnotowano jedno słowo kluczowe, średnie nasycenie (medium) dla obecności dwóch słów kluczowych, wysokie (high) z udziałem trzech wyrażeń, a bardzo wysokie (extensive) dla materiałów z liczbą wyrażeń kluczowych od 4 wzwyż.
UNIKALNI UŻYTKOWNICY
Wskaźnik Zasięg źródła poinformuje Cię o liczbie potencjalnych osób unikalnych użytkowników (estymowanych), które odwiedziły źródło w skali miesiąca. Wartości prezentowane na podstawie danych pozyskanych bezpośrednio od wydawców lub estymowane na podstawie autorskiego badania newsPoint. Wskaźnik obecnie dotyczy jedynie portali internetowych.
BENCHMARKING
Mapa benchmarkowa oznacza medialną siłę marki na tle konkurencji. Medialność jest badana w trzech wymiarach: zasięgu, liczby publikacji oraz wartości kontekstu wizerunkowego (odsetek publikacji pozytywnych w całości dyskusji o marce). Najkorzystniejszy punkt na wykresie dla marki to prawy górny róg i bąbelek większy niż konkurencyjne bąbelki. Wielkość bąbelka informuje o liczbie publikacji (im bąbelek jest większy, tym marka zanotowała więcej wzmianek w mediach). Kierunek góra-dół (oś Y) oznacza wartość kontekstu wizerunkowego — im marka znajduje się wyżej, tym więcej pojawiło się pozytywnych publikacji na jej temat. Kierunek prawo-lewo (oś X), to skala zasięgu. Marka plasująca się po prawej części wykresu dotarła ze swoimi przekazami do szerszej publiczności niż marka widoczna po lewej części wykresu.
ŹRÓDŁA OPINIOTWÓRCZE
Autorski raport IMM „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” tworzymy na podstawie analizy materiałów z monitoringu prasy, radia, telewizji oraz portali internetowych, w których padały nazwy:
- tytułów prasowych;
- stacji radiowych, stacji telewizyjnych lub tytuły ich programów;
- portali internetowych lub tytuły ich programów.
W badaniu brane są pod uwagę również tytuły prasowe dystrybuowane wyłącznie jako e-wydania (pdf do pobrania ze strony www), które pomimo zmiany formy dystrybucji nie zrezygnowały z dotychczasowej częstotliwości wydawniczej jak np. tygodnik Wprost.
Analiza obejmuje wszystkie przekazy medialne odwołujące się do artykułów, wypowiedzi, stwierdzeń, które pierwotnie pojawiły się na łamach bądź antenie innego medium. Pod uwagę brane jest ponad 1100 gazet i czasopism, wybrane programy w stacjach telewizyjnych (TVP1, TVP2, TVP Info, TVN, TVN24, TVN24BiS, TVN Turbo, Polsat, Polsat News, Polsat News 2) i rozgłośniach radiowych (PR1, PR3, PR4, RDC, Radio Maryja, RMF FM, Radio Zet, TOK FM i Muzo.fm) oraz portale internetowe, na których regularnie pojawiają się nowe treści. Raport nie obejmuje materiałów z kanałów społecznościowych i komentarzy umieszczanych pod artykułami w portalach internetowych.